Profese designéra je velmi rozsáhlá a tito lidé se jí zabývají v různých oborových spektrech. Ke dvěma nejznámějším patří průmyslový a bytový design a v současné době se na jejich úroveň dotáhl i webdesign Zlín. Kdybychom se zaměřili alespoň letmo na pohled do historie, zjistíme, že ještě před patnácti, dvaceti lety byl tento obor spíše na okraji zájmu společnosti a webové stránky cílily na své zákazníky hlavně svým obsahem. Tehdy také neměl doma přístup k Internetu každý a virtuální svět neměl tak zásadní význam pro chod společnosti.
Dvacet let uběhlo jako voda a čas s sebou odnesl i zastaralé metody myšlení. Internet se dnes stal součástí bytového komfortu a stěží si dovedeme představit, že bychom si nemohli objednávat zboží v e-shopech. Někteří lidé tu dokonce nakupují i potraviny, vyplatí se jim to, neboť je pořídí s množstevní slevou a s dopravou zdarma, a nemusí se pak doslova drát mezi lidmi k pokladně v hypermarketu.
Nakupování na webovém prostoru však vyžaduje nejen funkční web, který vám nezkolabuje při vložení produktu do nákupního košíku, ale také musí mít webový portál patřičný vzhled. Musí se vám zkrátka líbit, musíte se tu cítit příjemně a nemít pocit, že jste právě vlezli někam do kanálu, odkud pochybný obchodník vytahuje zboží, jak z druhé ruky.
Každý, kdo se chce zapojit do dění na Internetu a uvažuje o vlastních webových stránkách, by měl dát prostor profesionálům, kteří mají patřičné zkušenosti s tvorbou webových prezentací a e-shopů, dovedou jim vtisknout poutavý vzhled a nabídnout světu něco výjimečného a hlavně jedinečného.
V zásadě nezáleží na tom, zda chcete prodávat ponožky anebo nabízet zemědělské stroje či snad dokonce provozovat ubytování v soukromí s vlastní restaurací, váš web by měl vypadat k světu a poskytovat na webovém prostoru lidem příjemné pocity už jen v průběhu samotného surfování napříč virtuálním prostředím.