Když se chce někdo se svým internetovým podnikáním prosadit, musí logicky usilovat o to, aby o něm věděli ti, kdo o něm vědět mají. Tedy potenciální zákazníci. A aby se toho dosáhlo, je třeba prosadit se i v internetových vyhledávačích, které by měly hledající potenciální klientele nabízet přednostně právě to nejrelevantnější a nejzajímavější.
K prosazení se je logicky zapotřebí reklama. Bez propagování nelze prakticky nikdy dosáhnout úspěchu. A aby byla taková propagace účinná, musí se zaměřovat na ty, o něž jde především. Což může být někdy celosvětová populace, někdy ale třeba i jenom určitá část společnosti, respektive obyvatelstvo jistého místa, na němž je nabídka realizována.
A ve všech těchto ohledech exceluje právě PPC reklama. Jež splňuje to, co se od ní očekává, snad ve všech představitelných ohledech.
- Její hlavní předností je to, že se u ní neplatí za pouhé její vyvěšení na internetu, ale za její efektivitu. Tedy za to, kolik návštěvníků a potenciálních klientů tomu, kdo je jí propagován, zajistí. Což znamená finanční efektivitu a zároveň i jistotu, že se provozovatel takové reklamy vynasnaží, aby tato spolehlivě fungovala. Bez toho by si na sebe přece za daných podmínek nevydělal.
- Tato reklama pak dokáže zlepšit pozici toho, kdo je propagován, v internetových vyhledávačích typu Google či Seznam a podobně, a to klidně i jenom v konkrétním místě. Jednou tak může oslovit PPC reklama Brno, stejně tak může být, ale využita i PPC reklama Praha. A to lze považovat za nespornou přednost – vždyť proč se podbízet lidem odjinud, pokud se nabídka vztahuje jenom na takové jediné město, že?
Vsadit na odborníky se tu tedy rozhodně vyplatí. Protože efektivní a přesně cílené reklamy není nikdy dost, stejně jako klientů, jež tato může přivést. A dokonalé je logicky, když tu nikdo neplatí za plané naděje, ale jenom za to, co od reklamy očekává.